Blog
Andra Balaci: ArabicScent ca business

Andra Balaci: Nu am permis ca business-ul sa fie intreaga mea personalitate si sa ma acapareze cu totul
In lumea in continua evolutie a antreprenoriatului, anumite voci rasuna cu claritate, avand povestiri autentice si perspective unice care ne inspira. Una dintre aceste voci este Andra Balaci. A crescut intr-o familie de antreprenori asa ca a invatat de timpuriu ce inseamna sa fii in prim-plan, sa iei decizii cruciale si sa navighezi prin complexitatea lumii afacerilor. In acest interviu, ne asezam alaturi de Andra pentru a explora nu doar calatoria ei in domeniul parfumeriei orientale, dar si lectiile de viata, provocarile si satisfactiile pe care le-a intalnit pe parcurs. Este o ocazie rara de a avea o vedere panoramica asupra unei calatorii personale si profesionale, oferindu-ne ocazia de a intelege cum diferitele fatete ale vietii se pot impleti pentru a crea un mozaic al succesului si realizarii.
Stim ca esti un antreprenor in serie, si cu Arabic Scent nu esti la primul tau business, dar am vrea sa stim cum este Andra Balaci femeie. Cine esti tu cand nu te vede nimeni?
Este o intrebare pe care o primesc uneori, in special de la oamenii cu care colaborez. Andra femeia si Andra antreprenorul nu sunt doua persoane diferite, din fericire.
Cand nu ma vede nimeni sunt aceiasi persoana ca atunci cand sunt vazuta. La fel de plina de energie si determinare, corecta, serioasa si decisa sa isi implineasca toate visurile. Sunt visatoare, prietenoasa si imi dau silinta sa fiu in fiecare zi un om pe care mie mi-ar placea sa il cunosc si sa il am aproape.
Care a fost primul moment in care ti-ai dat seama ca te atrage lumea business-ului si ca vrei sa faci tranzitia la antreprenoriat?
Parintii mei au fost antreprenori, ambii au dezvoltat business-uri de succes si eu asta am vazut toata copilaria mea. Parintii mei nu se plangeau de job, de angajatori sau de program, parintii mei discutau idei de business si faceau planuri de dezvoltare. Asa am crescut, cu parintii mei ca exemplu si inspiratie. Evident ca, atunci cand am crescut, mi-am dorit sa imi creez propriul business si sa cuceresc aceasta lume.
Cat din succesul unui antreprenor e noroc, cat e networking si cat e munca si gestionarea optima a timpului?
Nu cred ca pot oferi proportii exacte, mai ales ca difera mult in functie de tipul de business, insa imi este clar ca pentru a avea succes sunt necesare toate. Poti munci enorm, poti fi consecvent, poti investi foarte mult, si cu toate acestea sa nu reusesti sa pui business-ul pe picioare pentru ca pur si simplu toate merg pe dos. Poate parea stupid dar chiar cred ca orice afacere are nevoie de o farama de noroc.
O farama este exact atat, o farama, restul pana la succes este munca, investitie si timp. Trebuie sa investesti timpul necesar in reaserch pentru a te putea adapta la cerintele consumatorului, trebuie sa investesti in networking pentru ca fara o retea buna de furnizori, producatori, investitori si asa mai departe este imens mai greu sa te dezvolti, si, nu in ultimul rand, trebuie sa inveti sa gestionezi totul astfel incat sa ai timp pentru toate.
Cat de aglomerata e o zi din viata ta? Reusesti sa le faci mereu pe toate? Din exterior pare ca reusesti cu usurinta.
Zilele de lucru sunt clar aglomerate, mi se intampla sa petrec weekend-uri intregi la birou atunci cand avem perioade aglomerate. Insa asta nu inseamna ca doar asta fac, muncesc. Reusesc sa ma organizez eficient si rezolv tot ce trebuie rezolvat si reusesc sa imi fac timpul necesar si pentru a avea o viata personala.
Cumva, chiar reusesc sa le fac mereu pe toate. Chiar daca uneori este necesar sa sacrific timpul personal pentru a face fata cerintelor business-ului. Faptul ca am alaturi o echipa competenta ma ajuta sa dezvolt acest business frumos si cu mai mare usurinta.
Si tocmai pentru ca ai un program foarte incarcat, reusesti sa iti faci timp si pentru tine? Pentru pasiunile tale?
O intrebare la care am mai raspuns, mai ales oamenii pe care ii cunosc de putin timp se intreaba daca reusesc sa imi fac timp si pentru mine, cu atat de multe plecari in Dubai si pe la targurile internationale. Si raspunsul este da, clar, chiar am timp si pentru mine. Imi pun deoparte constient timp pentru mine, pentru pasiunile mele si pentru prietenii mei. Nu am permis ca business-ul sa fie intreaga mea personalitate si sa ma acapareze cu totul.
Care sunt pasiunile tale? Ce iti place sa faci in timpul liber? Care sunt activitatile care-ti ofera relaxare si confort?
Ah, ce imi place intrebarea asta :))) Cea mai mare pasiune a mea sunt parfumurile, asta este si motivul pentru care a luat nastere Arabic Scent, din pasiunea mea infinita pentru parfumuri si arome.
Pe langa parfumuri, iubesc sa calatoresc, ceea ce ma ajuta mult pentru ca reusesc sa imbin utilul cu placutul de fiecare data cand trebuie sa plec pe la targuri sau sa vizitez fabrici si asa mai departe. Imi place sa imi petrec timp alaturi de familia mea, cred ca timpul cu ei imi ofera cea mai mare relaxare si confort, imi petrec timp alaturi e prietenii mei, citesc si descopar lucruri noi.
Care a fost cea mai mare provocare pe care ai intalnit-o pana acum, dar si cea mai importanta lectie pe care ai invatat-o?
Provocari sunt in fiecare zi, insa, ca pentru orice business owner care a avut o afacere deschisa inainte de 2020, cea mai mare provocare a fost perioada de pandemie. Au fost doi ani foarte dificili, fiecare perioada de lockdown ne afecta vanzarile, clientii erau speriati de ce va urma si investitia in parfumuri nu era prima pe lista de prioritati. A fost nevoie de adaptare si multa, multa munca. Cea mai importanta lectie pe care am invatat-o este ca adaptarea la orice situatie este cheia si ca este necesar sa inveti sa te adaptezi indiferent de care este situatia si sa poti lua decizii de business corecte.
Ai un business cu parfumuri, care sunt cele mai importante trenduri in 2023 in acest domeniu?
Cel mai important trend pe care l-am observat este necesitatea de a dezvolta gamele unisex. Intr-o lume in care totul devine fluid, in care suntem in continua schimbare si adaptare, intr-o lume in care rolurile in societate nu mai sunt impuse de un construct patriarhal, este necesar sa ne putem exprima conform noii realitati, inclusiv prin simtul olfactiv. Astfel, parfumurile tari sunt si pentru femeile puternice, parfumurile suave sunt si pentru barbati romantici, si totul intre. Gamele unisex sunt din ce in ce mai cautate si preferate in randul clientilor pentru adaptabilitatea si versatilitatea lor.
Ce inseamna, de fapt, sa lucrezi in domeniul parfumeriei orientale?
Business-ul cu parfumuri orientale este clar unul extrem de provocator. In primul rand pentru ca sunt o femeie care lucreaza in lumea araba care, dupa cum bine stim, zona de business este masiv controlata de catre barbati.
Apoi, este extrem o experienta estrem de frumoasa. Pe langa faptul ca lucrez intr-un domeniu de care sunt extrem de pasionata, am sansa de a vedea in timp real cum sunt create parfumurile, atentia pe care companiile din Emiratele Arabe Unite o pun in fiecare detaliu, de la design-ul sticlutelor si al cutiilor la mixarea cu atentie a aromelor de catre parfumieri. Este o experienta la care nu as renunta pentru nimic in lume.
Care este cea mai importanta investitie pe care ai facut-o in tine?
Cea mai mare investitie de pana acum a fost anul de zile pe care l-am petrecut invatand despre acest business de la 0. Un an in care am participat la targuri de profil, am vizitat fabrici din Europa care produc esente, am cunoscut parfumieri si am invatat tot ce se putea despre acest tip de business. Este un an de cunoastere si invatare care m-a ajutat sa pot dezvolta Arabic Scent si sa le pot oferi clientilor mei oportunitatea de a achizitiona cele mai bune parfumuri la un pret imbatabil pe piata.
In ziua de astazi se pune foarte mult accent pe servicii de calitate. Care este abordarea pe care tu o ai vis-a-vis de business?
Este un trend foarte important, in trecut serviciile de calitate indoielnica nu erau taxate asa cum sunt acum. De cand zona de online shopping s-a dezvoltat, clientii au mult mai multa variate in alegerile lor si, prin urmare, au posibilitatea de a taxa foarte tare business-urile care nu se adapteaza si care nu ofera servicii de cea mai buna calitate.
Eu am pus un mare accent pe servicii de top. Tinand cont ca peste 80% din vanzarile noastre se intampla in mediul online, site-ul arabicscent.ro este extrem de intuitiv si organizat astfel incat clientii sa poata face cea mai buna alegere cu cea mai mare usurinta. Am inclus o multitudine de filtre care ajuta cumparatorul sa selecteze categoria olfactiva sau ce arome sa contina parfumul pe care il doresc. Pe langa asta, avem si o echipa foarte bine pregatita, gata oricand sa discute cu clientii pentru a-i indruma asa cum au nevoie.
Ce te inspira in viata de zi cu zi, care te ajuta si in cariera?
Poate parea usor pueril dar pe mine cel mai mult ma inspira oamenii. Oamenii si povestile lor de succes, oamenii si greutatile pe care reusesc sa le depaseasca, oamenii pozitivi si buni in pofida a tot ce se intampla in jurul lor. Oamenii sunt pentru mine o sursa nesfarsita de inspiratie.
Trebuie sa te intrebam, ce reprezinta luxul pentru tine?
Luxul este definit diferit pentru fiecare in parte. Pentru mine, luxul inseamna posibilitatea de a alege ceea ce faci, de a alege sa iti urmezi un vis sau o pasiune, cand la polul opus se afla nevoia de a face ceva ce nu iti place doar pentru a supravietui.
Este un lux sa iti poti urma si implini visurile, este un lux sa poti face in fiecare zi doar ceea ce iti place. Luxul inseamna sa fii propriul fauritor al destinului tau si stapanul timpului tau, de a putea alege cum iti petreci fiecare zi. Luxul inseamna posibilitatea de a munci pentru a-ti implini tie un vis si nu de a lucra pentru a realiza visurile altora.
Care sunt planurile tale pentru viitor?
Am multe planuri de viitor, unul dintre ele este de a dezvolta international magazinul online. Lucrez si la o gama proprie de parfumuri, de ceva timp deja, insa nu pot da foarte multe amanunte despre asta inca.
Sursa: LUXURY